Dalam jauh sebuah perjalanan ALLAH amanahkan sebuah perjuangan terimalah dengan kekuatan kadang sakit yang mendatang,kadang teman tak sehaluan, kadang cemerlang gagal dicapai namun itulah ujian, semoga terus bersabar dalam perjuangan,kuatkan kakimu dijalanNYA, semoga keredhaaNYA sentiasa bersamamu...NUR DAIE

Tuesday, June 1, 2010

Tautan Hati


Assalamualaikum WBT..alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi dengan limpah kasih sayang dan rahmatnya yang tidak putus-putus, sekali lagi KPIJ telah berjaya mengumpul hati-hati yang ingin menyerah diri untuk sama-sama berkumpul mengesakan Allah S.W.T....usrah yang berlangsung pada 15 hbln Mei 2010 yang bertempat di pantai punggur rengit batu pahat johor dihadiri seramai 12 orang yang terdiri daripada 10 orang sister's dan 2 orang brother's. kebanyakan sahabat yang menghadiri usrah ini adalah alumni jambori dan alumni BEST..usrah tautan hati dimulakan dengan solat berjemaah bersama penduduk kg sg punggur. kemudian sahabat bergerak ke pesisir pantai dan memulakan sesi taaruf ringkas sambil duduk menghadap kearah pantai. perkongsian dimulakan oleh saudara khairulllah kemudian diikuti dengan perkongsian oleh sahabat yang lain.
remaja kini perlu didedahkan tentang realiti yang berlaku disekeliling mereka.mungkin saja yang berasal dari sekolah aliran agama masih berada di zon selesa kerana gejala-gejala ini tidak begitu menggangu keadaan di sekolah.namun bagaimana dengan sahabat lain yang terdedah dengan keadaan yang sangat mencabr??realiti inilah yang perlu di jelaskan kepada semua sahabat kpij agar kita bersedia dengan apa jua kemungkinan apabila kita melangkah kaki ke lapangan masyarakat.
usrah kali ini jua bermatlamat untuk mengeratkan ukhwah antara ahli-ahli kpij yang secara hakikatnya jarang berjumpa akibat tuntutan jarak dan masa.emosi ahli-ahli dibelai dengan keadaaan sekeliling yang penuh dengan pencemaran yang dilakukan oleh manusia. sahabat juga dapat melihat sendiri bagaimana keadaan pemandangan ciptaan Allah dicemari oleh kelakuan sahabat yang lain yang jauh dari tarbiyah Allah.
selesai sesi perkongsian hati ke hati dan muhasabah iman, sahabat2 menjamu selera dengan hidangan ubi rebus yang dibawa. pada jam 6.30 petang usrah diakhiri dengan sesi fotografi dengan berlatar belakangkan pantai punggur.
diharapakan aktiviti-aktiviti seperti ini dapat dijalankan dengan istiqamah dan niat semata-mata mencari keredhaan Allah S.W.T..

0 comments: