Dalam jauh sebuah perjalanan ALLAH amanahkan sebuah perjuangan terimalah dengan kekuatan kadang sakit yang mendatang,kadang teman tak sehaluan, kadang cemerlang gagal dicapai namun itulah ujian, semoga terus bersabar dalam perjuangan,kuatkan kakimu dijalanNYA, semoga keredhaaNYA sentiasa bersamamu...NUR DAIE

Saturday, December 5, 2009

PENGENALAN



Salam Ukhuwwah salam perkenalan buat semua.
Selamat Datang Ke Blog ALUMNI JAMBORI.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kedatangan anda ke blog ini amat dialu-alukan. Ini merupakan laman blog kami yang pertama kalinya disiarkan untuk tatapan dan sumber maklumat mengenai penubuhan dan aktiviti ALUMNI JAMBORI kami.

Alhamdulillah pada 22 hingga 25 November 2009, Kesatuan Pelajar Islam Johor atau KPIJ telah pun menganjurkan satu program Jambori Remaja Islam 2009 yang bertempat di Kem Pengakap Jubli Intan Tanjung Labuh Batu Pahat.

Program ini disertai seramai 104 orang peserta dari seluruh negeri Johor. Ini merupakan salah satu program yang terbesar yang pernah dianjurkan oleh KPIJ. Antara objektif program ini ialah melahirkan remaja muslim yang bersifat survival berakhlak dan bermotivasi. Objektif ini dicapai melalui beberapa modul yang telah dirancang seperti compas marching, show parade, bola impian dan beberapa modul yang berbentuk kerohanian.

Segala cadangan, komen dan pandangan yang bernas bolehlah anda kemukakan kepada kami untuk memperbaiki mutu dan tingkat upaya BLOG ini.
Sekian, terima kasih.

0 comments: